W pracy dydaktyczno- wychowawczej realizujemy elementy programu wychowania przedszkolnego DAR ZABAWY.
Program oparty jest na metodyce nauczania według złożeń Froebla- twórcy oryginalnego systemu metodycznego opartego na zabawowej i zajęciowej samodzielności oraz aktywności dzieci. Wszystko oparte jest na działaniach dzieci w sali przedszkolnej oraz bliższej i dalszej przestrzeni w kontakcie z materiałami, których dostarcza przyroda (dary natury), bogactwami przyrody (dary ziemi). wykorzystywane są również materiały dydaktyczne i pomoce edukacyjne stworzone przez dorosłych dla dzieci. Dziecko nie zawsze samodzielnie natrafi na odpowiednie przedmioty, które w pełni będa służyły jego rozwojowi, dlatego zadaniem dorosłego jest ich wybór. Zabawki tego typu Froebel nazwał darami. Zabawa DARAMI sprzyja rozwijaniu myślenia matematycznego, wyobraźni przestrzennej, sprawnie wprowadza w świat kształtów, liczb i piękna. Uczy zarówno samodzielnej pracy jak i reguł panujących w grupie. A najważniejsze- daje dzieciom wiele dobrej zabawy!!!
Dary to: wełniane piłeczki, drewniane klocki w kształcie sześcianów, walców, graniastosłupów, mozajki, patyczki i pierścienie, punkty ułożone w zestawy i umieszczone w drewnianych pudełkach.
ROBOTYKA
Przedszkole POSIADA do własnego użytku komplet klocków LEGO EDUCATION w celu realizowania "warsztatów z robotyki" dla wszystkich dzieci. Nadrzędnym celem zajęć jest nauka poprzez konstruktywną zabawę. Warsztaty odbywają się jeden raz w tygodniu w każdej grupie. Prowadzone są przez instruktora informatyka.
Główne założenia warsztatów:
- wprowadzenie w fascynujący świat robotyki
- rozwijanie sprawności manualnej
- kształtowanie umiejętności logicznego i twórczego rozwiązywania problemów
- kształtowanie wyobraźni przestrzennej
- rozwijanie zainteresowań technicznych
- wykorzystanie wiedzy z matematyki
ZAJĘCIA INFORMATYCZNE
W naszym przedszkolu dbamy o wszechstronny rozwój dzieci zgodny z ich wrodzonym potencjałem, dlatego staramy się zauważać i rozwijać zainteresowania naszych wychowanków w sposób atrakcyjny i nowatorski. Zajęcia dydaktyczne wzbogacane są nowoczesnymi środkami dydaktycznymi- tabletami, przy użyciu których dzieci mogą rozwijać swoje umiejętności i zainteresowania.
.png)
- laboratorium kreatywne
- laboratorium muzyczne
- laboratorium kulinarne
- laboratorium naukowe
- laboratorium gier
Dodatkową aplikacją jest bardzo zabawna klawiatura muzyczna, czy też ilustrowany audio-słownik.
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO

- poznawania i utrwalania "codziennego słownictwa" w j. angielskim,
- słuchania i powtarzania zestawu słówek związanych z aktualnie realizowaną tematyką na programowych zajęciach dydaktycznych,
- podczas codziennych sytuacji edukacyjnych dzieci osłuchują się z językiem angielskim, utrwalą słownictwo poprzez piosenki, rymowanki , oraz gry i zabawy angielskie.
- powtarzanie słownictwa często i z różnego zakresu tematycznego,
- poznanego w trakcie zabaw i zajęć ruchowych wzbogaconych piosenkami, rymowankami, prostymi wyliczankami czy wierszykami- wszystko oparte na metodach aktywnych.
- Dzieci przyswajają język w sposób naturalny, nie mogą odczuć, że się uczą.
KUCYK ŁATKA W NASZYM PRZEDSZKOLU
to cykliczne spotkania z naszym przyjacielem kucykiem Łatką. Dzieci nauczą się jeździć bezpiecznie w siodle, wyćwiczą równowagę oraz nabędą umiejętność nawiązywania kontaktu ze zwierzęciem i opiekowania się nim.
- przygotowanie dzieci do zajęć w grupie,
- naukę kroków podstawowych z różnych dziedzin tańca (w tym towarzyskiego, ludowego i narodowego)
- rozpoznawania poszczególnych rytmów
- a przede wszystkim dużo zabawy,
- połączenie świetnej zabawy z nauką podstaw tańca- to priorytet zajęc tanecznych.

- Dziecko ma zapewnioną fachową opiekę w dni powszednie każdego tygodnia, w godz. 630-1700, przez 12 miesięcy w roku,
- Dziecko uczestniczy w zajęciach dodatkowych zgodnie z ofertą zajęć dodatkowych,
- Przedszkole wyposaża dzieci we wszystkie potrzebne im do wszechstronnego rozwoju pomoce oraz materiały edukacyjne i papiernicze.
- Wyjazdy i imprezy organizowane poza terenem przedszkola są dodatkowo płatne i mają charakter fakultatywny.